First day! - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Anna Bouwman - WaarBenJij.nu First day! - Reisverslag uit Hove, Verenigd Koninkrijk van Anna Bouwman - WaarBenJij.nu

First day!

Door: Anna Bouwman

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Hove

Hoi allemaal!

Op dit moment, 9 februari 2015 om 14:53, zit ik op het strand bij Churchill Square, uit te rusten van alle indrukken. Brighton heeft een kiezelstrand, dus er is geen zand, maar dat vind ik juist wel iets hebben, het is heel mooi!

Gisteren was een vermoeiende eerste dag, gelukkig is mijn gastgezin erg lief! M'n Engels gaat nog niet heel goed, een beetje houterig, maar tot nu toe red ik me verder wel redelijk.

Het afscheid viel een beetje tegen op Schiphol, het liefst wou ik weer mee terug naar huis haha! In het vliegtuig ging het wel weer. Ik had nog nooit alleen gevlogen, dus het was wel spannend, maar het was echt prachtig! Ik zat op de aller laatste stoel, achterin bij het raam. Ik keek alleen maar uit het raam en dacht even nergens aan, het was zo mooi!

Eenmaal aangekomen op Gatwick Airport kon ik vrij snel mijn koffer vinden (hij is ook roze, dus dat valt lekker op haha!). Daarna een treinticket gekocht en toen met de trein naar Brighton gegaan, in de trein ontmoette ik 2 meisjes en een jongen uit Nederland. Zij gaan studeren in Brighton en we hebben nummers uitgewisseld. Dus dat is wel tof! Daarna nog even met de trein van Brighton naar Hove station en vanaf daar met de taxi naar het gastgezin gegaan. Het ging allemaal heel soepel gelukkig! :-) De mensen hier zijn ook super aardig en willen je zo goed mogelijk helpen, dat is echt fijn.

Vanmiddag dus met de bus naar Churchill Square geweest. Daar is een heel groot winkelcentrum, eigenlijk het shop centrum van Brighton. Ik heb bij de Topshop 3 paar sokken gekocht, 1 met koeien, 1 met cupcakes en 1 met een hond haha! En nog een hempje met bloemen gekocht bij de Primark.

Op het strand kwam er een meisje naar me toe die hier Art & Design studeert. Ze vroeg wat ik de leukste plek in Brighton vond. Nja, ik legde uit dat ik hier nog maar net was. Maar dat ik het hier bij de zee echt heel mooi vind. Toen vroeg ze of ik er nog wat bij wilde schrijven. Op dat moment begon de zon te schijnen, dus tekende ik de zon met de zee.

Daarna nog even wat drinken gehaald en terug naar het gastgezin gegaan. Eerst even via whapp en skype met vriendinnen gekletst en daarna lekker gegeten, gewoon aardappeltjes met worst en wat groente! Op zich lekker Hollands haha!

Het was wel een leuke dag! Ik voel me nog wel een beetje eenzaam en nog niet helemaal op m'n gemak. Maar daar moet ik even door heen. Ook mis ik mijn familie, vrienden, hond en puppies heel erg.. Hopelijk wordt het de komende dagen leuk, zodat ik afleiding heb en dat ik hier meer kan wennen aan m'n nieuwe situatie.

Toooot de volgende blog!

x Liefs, Anna

  • 11 Februari 2015 - 20:11

    Merel:

    Hey Anna!

    Je zal wel denken wie is dat;)
    Ik zat te zoeken op actieve bloggers in Engeland en lees net jouw blog!
    Wat ga je een jaar in Brighton doen?:) Als het goed is vertrek ik rond 1 maart ook voor een half jaar/ jaar naar Engeland om au pair te worden!
    Misschien kunnen we een keer meeten?:)

    X Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Hove

Een jaar in Brighton, Engeland

Op zondag 8 februari 2015 vertrek ik voor een jaar naar Brighton!

Met mijn opleiding Medewerker Evenementen Organisatie moeten we in het 2e jaar een jaar stage lopen. En al sinds het begin van mijn opleiding wist ik al dat ik stage wilde gaan lopen in Engeland. Na veel geregel en geduld hebben, ben ik nu helemaal klaar voor dit jaar!

Ik heb ook al jaren in mijn hoofd om meer van de wereld te willen zien. Ik zie mezelf niet mijn hele leven in Groningen wonen haha!
Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik voor het eerst in Engeland geweest en ik vind het een super mooi land met een leuke cultuur en hele gastvrije mensen. Ook is dit de eerst keer dat ik voor zo'n lange tijd helemaal alleen zo ver van huis ben, daarom denk ik dat Engeland een goed begin is. :-)

Van zondag 8 februari t/m 30 april verblijf ik bij een super lief gastgezin in Brighton. Daarna ga ik waarschijnlijk in een studentenhuisvesting.

Het is erg spannend, maar ik heb er mega veel zin in! En ik weet dat een aantal mensen het leuk vinden om op de hoogte te blijven en ik vind het zelf ook leuk om jullie op de hoogte te houden!

I really enjoy my life in Holland and I’m pretty sure that I will miss my family and friends a lot. I am so excited about my year abroad, but I know that this experience of one year will be more than worth leaving my home!

Liefs, Anna

Recente Reisverslagen:

02 April 2015

Stay positive :)

20 Maart 2015

Happy dayssss!

06 Maart 2015

1 maand

19 Februari 2015

Nieuw verslagjeee

12 Februari 2015

Always look on the Bright(on) side of life!
Anna

Vanaf februari 2015 ga ik voor een jaar stage lopen in Brighton, Engeland. Het lijkt me super tof om mijn ervaring met jullie te delen! :)

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3505

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 13 Februari 2016

Een jaar in Brighton, Engeland

Landen bezocht: